Suka-suki menceritakan hobiku... aktiviti seharaian ku dan pengalaman-pengalaman menarik yang aku lalui..
RSS

Ni la set pemadam kolek si aku...

28.6.2009 8.16 pm - Aku sambung cerita bab pemadam ...nilah antara suka-suki aku dalam membuang duit haha...tapi pemadam2 comel2 gini tak la mahai sangat ...harga macam pemadam biasa jee..tak nak dijadikan pemadam emmm sayang oooo... hahahah baik simpan...tapi kalau jumpa gan anak sedara aku konform.. dah licin jadi pemadam heheheh..




Ni la mula2 pemadam yang aku kumpulkan...aku start kumpul sejak darjah satu lagi...ni semua pemadam dalam keropok J&J ... aku dah tak ingat nama penuh dia tapi aku panggill keropok jj...memang ramai laaa gila keropok tu gara2 nakkan pemadam tu...haha dulu memang revolusi keropok jj laaa... zaman dulu2, kalau aku dapat pemadam sama, aku tukar dengan kawan2 aku lak...emm ada gak koleksi ni sumbangan sepupu aku...diorang makan keropok je..pemadam kasi aku...aku ingat lagi keropok dia ala2 mame... bukan macam keropok ali baba tu ..tak sedap sangat..hehehe...emmm keropok ni tak salah aku 20 sen je kot tak pun 50 sen aku pun dah lupa...yang aku ingat tiap hari lepas sekolah aku wajib beli kat kedai sebelah sekolah..... nak pemadam punya pasal...sib baik masih tersimpan dalam simpanan aku...nostalgia tu...




Yang ni lak...aku beli kat popular jee...aku tengok pemadam ni comel jee...aku borong semua sekali hahaha..time tu tak terfikir nak kumpul pun...pastu teringat lak koleksi pemadam keropok jj so aku letakkan sekali bagi banyak...




Set pemadam ni yang terbaru...yang ada dalam bekas tu aku beli kat jaya jusco... emmmm sekarang dah tak leh nampak pemadam comel2 tambah2 bentuk makanan...terus aku nak sapu...emmm hause mate aku selalu kata "emmm dia mula dah.." hahah sebenarnya dia jeles kat aku maklumla dia tak minat hahah.. nikmat oooo simpan benda2 gini..aku jawab kat dia "leh buat harta kat cucu-cicit nanti lama-lama akan jadi benda antik oooo" hahahah....

Ni la salah satu dari banyak hobi aku...emm selain pemadam aku suka kumpul..keychain,magnet dekat peti ais tu(aku panggil pelekat peti ais je)...dan novel...dulu gak time sekolah rendah aku suka kumpul kulit gula2... satu buku dah kumpul tapi dah hilang buku tu sayang lakkk aku tak simpan betol2...tu semua nostalgia hehe..

0 comments:

Post a Comment